De lekkerste geuren wasparfum in uw eigen shop. Testers nodig? Ga naar producten --> wasparfum --> geurtester
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Wasparfum.nl in WOW! Magazine - Vrouwen in business

  • Geplaatst op
  • Door Team Wasparfum
  • 0
Wasparfum.nl in WOW! Magazine - Vrouwen in business

Wasparfum.nl stond in de oktober editie van WOW! Magazine. Deze special was speciaal gericht op 'vrouwen in business'

 

In de zomer van 2017 overnachtte Diana Strampel-Pasterkamp met haar gezin in een B&B in Noord-Italië. Wat roken de handdoeken en het beddengoed daar lekker! Diana werd, zoals ze het zelf zegt, verliefd op deze geuren en nam ze mee naar Nederland. Het was het begin van Wasparfum.nl. Tientallen verschillende wasparfums worden momenteel geïmporteerd uit Italië, verkocht via de website en rechtstreeks geleverd aan ruim 600 winkels in heel het land; kledingwinkels, drogisten, cadeauwinkels, et cetera. Nederland heeft wasparfum en Wasparfum.nl ontdekt.

 

Diana vertelt haar heerlijk ruikende ondernemersverhaal vanuit Urk. ,,In 2017 was ik nog mede-eigenaar van modewinkel La Boutique op Urk, samen met mijn moeder en zus. Nadat ik een overeenkomst had gesloten met de producent van die heerlijke geurende wasparfums in Noord-Italië, Le Essenze di Elda, bestelde ik af en toe een doos. De producten verkochten we in La Boutique en dat liep hartstikke goed. Heb je niet meer?, vroegen onze klanten.’’

 

 

Ondernemersgezin

Diana komt uit een hecht ondernemersgezin. ,,Mijn vader had een visexportbedrijf, vooral platvis, waarin ook mijn broers werkten. Mijn moeder, zus en ik runden La Boutique. Een andere zus heeft een nagelsalon. Zoals in veel Urker gezinnen zien we elkaar elk weekend. Bij ons thuis praten we dan veel over onze bedrijven. Er gebeurt daarin zo veel. We hebben hoogte- en dieptepunten meegemaakt. Het bedrijf van mijn vader is zelfs een keer failliet gegaan. Maar tegenslag hoort bij het leven. Je leert niet om krachtig op te staan, als je nooit bent gevallen. Maar nadat hij en mijn broers voor de export van langoustines hadden gekozen, vooral naar Italië, liep deze nieuwe onderneming heel goed. Helaas overleed mijn vader al op 63-jarige leeftijd.’’ Niet lang daarna nam Le Essenze di Elda (de geur van Elda, de Italiaanse vrouw achter dit product) een enorme vlucht.

 

Diana: ,,De omzet nam toe, maar ook de kosten, bijvoorbeeld voor de Nederlandse etikettering. We moesten grootschaliger werken. Mijn broers boden aan de producten met hun vrachtwagens mee te nemen. Mijn man stimuleerde me om een webshop in te richten. Hij zou dan wel helpen met inpakken. Ik vertaalde het woord bucato profumato op de flesjes van Le Essenze en zo ontstond Wasparfum.nl. Achteraf een hele goede keuze, want iedereen die op zoek gaat naar wasparfum, komt op onze site terecht.’’ Het product wasparfum was in Nederland nog niet zo bekend.

 

Zo’n vijf, zes jaar later voegen miljoenen Nederlanders wasparfum toe aan hun wasmiddel en zorgen zo voor een heerlijk ruikende was. De omzet bij Wasparfum.nl verdubbelde jaarlijks. Diana: ,,Wasparfum.nl was niet meer te combineren met La Boutique. In goed overleg hebben we besloten dat mijn zusje daarmee doorgaat. Onze moeder is met een zeer verdiend pensioen gegaan.’’

 

De kracht van Wasparfum.nl

Maar wat is nu de kracht van Wasparfum.nl? ,,Uiteraard de heerlijke frisse geur’’, glimlacht Diana. ,,Al weet ik natuurlijk heel goed dat dit persoonlijk is. We hebben 36 geuren, die zijn verwerkt in een hele serie wasparfums. Alle producten zijn vegan, 100% parabeenvrij en 99,9% nikkelvrij. De verpakking is van gerecycled plastic. De naam parfum wordt natuurlijk niet voor niets gebruikt. Onze producten zijn sterk geconcentreerd. Je hebt slechts enkele druppels nodig om je wasgoed heerlijk te laten ruiken.’’

 

Hoe manage je de groei?

Wasparfum.nl heeft in enkele jaren een enorme groei doorgemaakt. De opslagruimte van La Boutique in het centrum van Urk is ingeruild voor een groot magazijn aan de Griend op het bedrijventerrein. Daar werkt elke week een team van vijftien (deels parttime) medewerkers in verschillende functies aan het klaarmaken van de pakketten voor de klanten. Diana huurt specialisten als Margaretha Snoek in voor de HR, neef Jan Marten Bakker voor het up-to-date en vindbaar houden van de website en influenzer Djarno Hofland voor de promotie via social media.

 

Zo houdt zij ruimte over om de dingen te doen waar ze goed in is en die ze leuk vindt. ,,Ik vind het heerlijk om leiding te geven aan onze groep enthousiaste medewerkers en voel me gezegend met zulke fijne mensen om me heen en met zo’n hechte familie. Er is veel gebeurd, op zakelijk gebied en in de persoonlijke sfeer. We zijn allemaal wel eens gestruikeld en weten allemaal hoe we daarna overeind moeten komen. Mede daarom geniet ik nu volop van het ondernemen.’’

 

Lees het originele artikel in WOW! Magazine van oktober 2024

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »